“Het ontwerpen van onderwijs gebeurt op verschillende manieren en op verschillende niveaus in het onderwijs. In alle gevallen wordt onderwijs gemaakt om het leerproces van de onderwijsdeelnemers te bevorderen. Je kunt onderwijs op een heel spontane, intuĂŻtieve manier; vanuit je eigen visie op het leren van de onderwijsdeelnemers of op basis van je eigen ervaring van wat wel of niet werkt, ontwerpen. Het kan ook op een zeer bewuste, weloverwogen, gestructureerde manier met behulp van een beproefd model. Je maakt daarbij per stap nauwkeurige afwegingen en neemt de noodzakelijke beslissingen, waarbij je ook theoretische inzichten over instructie en gegevens vanuit onderwijskundig onderzoek betrekt.”
Producten:
1. Welke 5 modellen ik bestudeerd heb.
2. In eigen woorden beschrijven wat de essentie van het model is.
3. Beargumenteren welke leer theoretische principes en de visies op ontwerpen er aan het ontwerp ten grondslag ligt.
4. Conceptueel verklaren welke leer theoretische principes en de visies op ontwerpen er aan het ontwerp ten grondslag ligt.
5. Vergelijking maken van het gekozen model en de 4 andere modellen:
a) Overeenkomsten benoemen;
b) Verschillen benomen;
c) Sterkte conceptueel onderbouwen;
d) Zwakte conceptueel onderbouwen.
Recente reacties