Op maandag 16 april heb ik mijn beoordeling terug gekregen voor dit onderdeel. 🙁 Auch… Een vette onvoldoende.
————————————————————————————————-
Leerarrangement 1; Zin in Leren
Op 30 maart 2012 heb ik mijn analysemodel ingeleverd voor Leer Arrangement 1. LA1_Nicolette_Erkelens_v1
Inleiding
Ik ben nu 6 jaar studieloopbaancoach en stagebegeleider van studenten in het eerste jaar van de lerarenopleiding vo/bve van de Hogeschool Rotterdam (HR). Onze studenten komen direct van het MBO of de HAVO naar de lerarenopleiding vo/bve. Totaal is 85% van de duale studenten jonger dan 24 jaar. (55 studenten van de 65)
Tot de kerstvakantie krijgen onze studenten een cursus Voorbereid Op Stage (VOS) om hen klaar te stomen voor een oriënterende stage op een stageschool in de regio. De voltijd studenten doorlopen in 14 stagedagen het observerend en assisterend stadium. De duale studenten doen veel meer en doorlopen het observerend-, assisterend- en begeleid zelfstandig stadium in het eerste jaar door elke week 2 dagen stage te lopen van januari tot de zomervakantie.
Ik heb als stagebegeleider veel moeite om in de volgens het curriculum beschikbare tijd de studenten te leren reflecteren op een waardevolle manier. Met dit analyse model wil ik kijken waar de taken liggen van de stakeholders (student, opleidingsschool en HR). En hoe ik vanuit de HR de studenten beter kan ondersteunen en om hen gemotiveerd te houden. Maar ook hen te helpen onderzoeken of het docentschap wel de juiste keuze is.
Leren als duaal student op een opleidingschool.
Recente reacties